Jongeren en leerkrachten als motor
De jongeren en leerkrachten die deelnamen aan de actiegroepen binnen dit project waren méér dan deelnemers — ze waren het onderzoeksteam. Samen met de onderzoekers gingen ze aan de slag met een planningsmodel om de interventie stap voor stap vorm te geven. Hun ideeën, creativiteit en inzet vormden de kern van dit project.
Ze werkten volledig vrijwillig, in hun vrije tijd. Onderzoekers begeleidden het proces, maar de inhoud kwam van hen. Zonder hun enthousiasme, energie en betrokkenheid was dit project nooit tot stand gekomen. We zijn hen voor eeuwig dankbaar!
Onderzoekers als begeleiders
Naast de jongeren en leerkrachten die dit project mee vormgaven, stond er ook een team van enthousiaste onderzoekers klaar om alles in goede banen te leiden.
Hun rol? Luisteren, faciliteren, structureren — zodat de ideeën van de jongeren tot leven konden komen. Ze bewaakten het proces, ondersteunden de evaluatie en zorgden dat het project stevig onderbouwd werd.
Graag stellen we hen hieronder aan jullie voor.